W Zespole Szkół w Sadkowicach powstała nowa sala do integracji sensorycznej wyposażona w odpowiednie przyrządy. Z tej sali korzystać będą przede wszystkim dzieci z orzeczeniami i zaleceniami wydanymi przez Poradnię Psychologiczno - Pedagogiczną oraz dzieci mające problemy z uczeniem się. Terapeuci dysponować będą dużą kolekcją sprzętu do huśtania, kręcenia się, toczenia się, wspinania się, skakania, jeżdżenia i innych przyrządów zapewniających ruch całego ciała. Mają też wiele rzeczy które dziecko może łapać, manipulować i rzucać. Sala ma odpowiednią powierzchnię wystarczającą do wykorzystania sprzętu podwieszanego, zapewniającą swobodę ruchu.
Metoda Integracji Sensorycznej (SI) to zajęcia, których celem jest poprawa funkcjonowania ośrodkowego układu nerwowego odpowiedzialnego za odbiór i przetwarzanie bodźców zmysłowych (sensorycznych).
Terapia integracji sensorycznej określana jest mianem „naukowej zabawy”. Podczas sesji dziecko huśta się w hamaku, toczy w beczce, jeździ na deskorolce czy balansuje na kołysce. Przez zabawę przyjemną i interesującą dla dziecka dokonuje się integracja bodźców zmysłowych oraz doświadczeń płynących do ośrodkowego układu nerwowego, co pozwala na lepszą organizację działań. Środki finansowe pochodziły z rezerwy MEN w ramach subwencji na tkzw. edukację włączającą.
Opracowała: Karolina Jaźwiec